Najczęściej zadawane pytania

 

Myślisz o tym, jak ulepszyć działanie swojej firmy? Zastanawiasz się, czy internetowy system rezerwacji będzie przydatny? Testujesz różne oferty systemów rezerwacji i wybierasz najodpowiedniejszy z nich? Oto kilka podstawowych pytań i odpowiedzi, które powinny pomóc Ci w podjęciu decyzji. Masz jeszcze jakieś pytania? Napisz do nas, zajrzyj do przewodnika lub skorzystaj z czatu online ...

ZYSKAJ BEZPŁATNIE i zacznij używać.
 

Aby uzyskać więcej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, odwiedź stronę manual.reenio.pl!

... i wiele innych

Dzielę lokal ze swoimi partnerami, którzy oferują te same usługi (fryzjerstwo, masaże, konsultacje, itp.). Ponadto mamy tę samą stronę internetową. Jak zachęcić klientów do rezerwacji moich usług?

Terminy rezerwacji można tworzyć w taki sposób, aby poszczególne miejsca, pracownicy lub usługi były oferowane oddzielnie. Wprowadzając rezerwację poprzez system reenio, Twój klient zobaczy nazwisko pracownika i jego zdjęcie (opcjonalne) oraz będzie mógł wybrać, z kim chce się umówić na wizytę.

System może również (zgodnie z ustawieniami) monitorować terminy rezerwacji i blokować te terminy, które ze sobą kolidują. Dlatego nigdy nie zdarzy się, że jeden klient zarezerwuje wizytę u dwóch pracowników lub do jednego pracownika zgłosi się dwóch klientów.

Cenę usługi zawsze ustalam indywidualnie dla każdego klienta. Czy można wprowadzić rezerwację w systemie reenio bez podawania ceny usługi?

Tak, w tym przypadku nie wypełniasz informacji o cenie w ustawieniach terminu lub po prostu umieszczasz informację o cenie w opisie. Masz więc możliwość skonfigurowania wszystkiego według własnego uznania i w oparciu o swój model biznesowy i regulamin.

Mam bardzo mało czasu i obawiam się, że wstępna konfiguracja zajmie mi dużo czasu.

Wstępna konfiguracja może trwać zaledwie chwilę! Zależy to od rodzaju działalności i zakresu oferty, ewentualnie terminów. Jednak z naszego doświadczenia i informacji zwrotnej od naszych klientów wynika, że czas potrzebny do wstępnej konfiguracji i umożliwienia dokonywania rezerwacji najczęściej waha się od 30 minut do 2 godzin. Wstępną konfigurację można porównać do zakładania profilu na portalu społecznościowym. Jest to bardzo proste i przyjazne dla użytkownika. Nie ma się czego bać!

Nie musisz wpisywać wszystkich informacji i terminów na raz. Większość rzeczy możesz konfigurować stopniowo, a z czasem dodawać kolejne usługi i terminy.

Mówiąc prościej, czas poświęcony na wstępną konfigurację zwróci się w ciągu tygodnia, dzięki zaoszczędzeniu czasu, który teraz poświęcasz na rezerwacje dokonywane osobiście lub przez telefon i szukanie wolnego terminu w swoim kalendarzu.

Dodatkowo, jeśli posiadasz już bazę danych lub listę swoich klientów np. w Excelu, bez problemu zaimportujesz ją do systemu, co jeszcze bardziej ułatwi start.

Czy obsługa systemu rezerwacji reenio jest trudna?

Środowisko systemu rezerwacji jest bardzo przyjemne i intuicyjne. Obsługa i zarządzanie rezerwacjami jest absolutnie proste. Nawet mniej obeznana z technologią osoba może to zrobić bez większych trudności. Będziesz mieć również do dyspozycji nasze wsparcie, więc w razie jakichkolwiek problemów lub niejasności możesz się z nami skontaktować.

Nie mam strony internetowej. Czy nadal mogę korzystać z systemu rezerwacji reenio?

Oczywiście!System rezerwacyjny reenio może nawet częściowo zastąpić stronę internetową.

Dzięki systemowi rezerwacyjnemu reenio możesz szybko i łatwo stworzyć własną stronę rezerwacyjną, na której, oprócz kalendarza rezerwacji, znajdą się również podstawowe informacje o firmie i oferowanych usługach.

Możesz tu jednocześnie zamieścić dodatkowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak bezpośredni kontakt do pracowników, zdjęcia czy mapę lokalizacji usługi. Strona jest responsywna, co oznacza, że jest dostosowana również do urządzeń mobilnych.

Mam już stronę internetową i chcę ją połączyć z systemem rezerwacji. Czy jest to możliwe?

Tak, strona rezerwacyjna reenio jest domyślnie dostępna pod osobnym adresem (cos.reenio.pl, rezerwacje.twojafirma.pl, twojerezerwacje.pl, itd.).

Możesz jednak podlinkować formularz rezerwacyjny do istniejącej witryny internetowej! Takie podłączenie nie jest technicznie zależne od sposobu działania obecnej witryny - wystarczy wstawić prosty kod na stronach. Może to być przycisk rezerwacji (kalendarz rezerwacji otworzy się w osobnej karcie) lub bezpośrednie umieszczenie kalendarza rezerwacji na stronie internetowej (odwiedzający pozostaje na Twojej stronie). Może to brzmieć skomplikowanie, ale uwierz, to nie jest trudne. Możesz też skontaktować się z naszym działem pomocy technicznej lub z kimś, kto zna się trochę na stronach internetowych!

Ile czasu dziennie muszę poświęcić na zarządzanie systemem rezerwacji?

Zależy to tylko od wielkości i złożoności prowadzonej działalności i ilości rezerwacji. Nakład czasowy jest wprost proporcjonalny do wielkości działalności, jednak zaczyna się od jednostek minutowych.

Z drugiej strony nie musisz się martwić tym, że zamiast zajmować się samą pracą, spędzisz czas wyłącznie na zarządzaniu systemem rezerwacji. System reenio ma przede wszystkim pomóc w przyspieszeniu wszystkich procesów zachodzących w firmie.

Nie mam stałych godzin otwarcia i co tydzień pracuję inaczej. Czy system rezerwacji jest dla mnie odpowiedni?

Elastyczne godziny pracy nie są przeszkodą. W panelu administracyjnym zawsze określasz dni i godziny, w których chcesz pracować, aby ustalić terminy rezerwacji dla klientów. Konfiguracja i obsługa trwają zaledwie kilka minut. Nie musisz się więc martwić o to, że to klienci będą decydować o Twoich godzinach pracy.

Wszystko zależy od ustawień. Z drugiej strony, dzięki systemowi rezerwacji zyskujesz przewagę w postaci przejrzystego przeglądu godzin pracy oraz klientów.

Wolę osobisty kontakt z klientem.

Czy nie lepiej pozwolić klientowi wybrać, który sposób rezerwacji jest dla niego najwygodniejszy?

Korzystanie z systemu rezerwacji reenio i rezerwacje telefoniczne nie wykluczają się wzajemnie! Wręcz przeciwnie, te dwie opcje doskonale się uzupełniają. Kłopotliwe umawianie się przez telefon na termin, który odpowiada obu stronom, zostaje całkowicie wyeliminowane.

W systemie rezerwacji klient widzi, kiedy jesteś wolny i może łatwo znaleźć najbardziej odpowiedni dla siebie termin. Szczegóły dotyczące usługi można ustalić osobiście lub telefonicznie. Kiedy w systemie rezerwacyjnym zobaczysz nową rezerwację, możesz samodzielnie skontaktować się z klientem (e-mail, SMS, telefon).

Jak postępować z klientami, którzy po wprowadzeniu internetowego systemu rezerwacji nadal będą dokonywać rezerwacji przez telefon?

Zamówienia telefoniczne wprowadza się w panelu administracyjnym systemu rezerwacji reenio. Utworzenie takiej rezerwacji jest proste (porównywalne do tworzenia wydarzenia w kalendarzu).

Jeśli utworzysz rezerwację powiązaną z e-mailem klienta, możesz mieć również wgląd w całą historię jego rezerwacji. Jeśli klient rejestruje się za pomocą tego samego adresu e-mail, wszystkie jego rezerwacje (niezależnie od tego, czy utworzył je sam, czy też Ty wprowadzasz je podczas rezerwacji telefonicznej) będą dostępne w systemie także wstecznie.

Obawiam się, że muszę zainwestować sporą kwotę w niezbędny sprzęt i instalację systemu.

Martwisz się niepotrzebnie! System rezerwacji reenio działa w chmurze jako usługa (korzystamy z technologii Microsoft). Nie ma potrzeby niczego instalować, kupować serwerów ani innego skomplikowanego sprzętu.Wystarczy współczesny komputer (lub inne współczesne urządzenie) podłączone do internetu i z nowoczesną przeglądarką.

Co zrobić, gdy nie będę wiedzieć, jak sobie z czymś poradzić?

W każdej chwili możesz skontaktować się z naszą pomocą techniczną poprzez e-mail lub czat online. Zajmiemy się zarówno kwestiami technicznymi związanymi z prawidłową konfiguracją systemu, jak i zgłoszeniami błędów czy sugestiami usprawnień. Dodatkowo możesz przeglądać strony pomocy (znak zapytania w prawym górnym rogu systemu).

Muszę dostosować funkcjonalność albo brakuje mi jakiejś funkcji.

Nieustannie rozwijamy system reenio, zarówno pod względem poprawnści działania, jak i nowych funkcjonalności. Prośbę o dodanie nowej funkcji można umieścić w Księdze życzeń. Wszyscy użytkownicy reenio mogą tam oddać swój głos, a my uwzględnimy w naszych planach rozwoju funkcje, które byłyby dla nich przydatne.

Co zrobić, jeśli nie wiem, czy system sprawdzi się w moim przypadku? Czy mogę wypróbować go bez żadnych zobowiązań?

Nie ma nic prostszego niż zarejestrować się i wypróbować system za darmo w ciągu kilku minut od rejestracji (skonfiguruj i rezerwuj).

System dostępny jest w opcji FREE, w której nie ma ograniczeń dotyczących funkcjonalności czy czasu (nie ma wersji próbnej na 30 dni), a jedynie niektórych parametrów operacyjnych. Możesz przetestować cały system, aby sprawdzić, czy nadaje się dla Ciebie i Twojej firmy.

Co więcej, możesz od razu używać go do dokonywania rzeczywistych rezerwacji dla swoich klientów.Jeśli wyczerpiesz ograniczenia wersji darmowej, możesz bez problemu przejść na jeden z wyższych pakietów. Twoi klienci nawet tego nie zauważą.

Chcę jak najbardziej ułatwić i przyśpieszyć moim klientom dokonywanie rezerwacji, jakie są dostępne możliwości?

Dzięki naszemu systemowi rezerwacji, klienci mogą dokonywać rezerwacji bez konieczności rejestracji. Wprawdzie muszą wtedy przy każdej rezerwacji ponownie wprowadzać swoje dane, ale nie muszą pamiętać hasła do kolejnego konta. Pozostaje Ci jedynie zastanowić się, w jaki sposób chcesz kontynuować współpracę ze swoimi klientami.

Podczas dokonywania rezerwacji muszę uzyskać od klientów pewne specyficzne informacje (np. kod rabatowy, numer rejestracyjny samochodu). Czy muszę uzyskać te informacje ręcznie (telefonicznie, mailowo), czy system reenio może mi w tym pomóc?

Nasz system rezerwacji pomoże Ci i w tym! System umożliwia skonfigurowanie konkretnych formularzy potrzebnych do rezerwacji. Staną się one częścią formularza rezerwacji. W tym miejscu można zdefiniować rodzaj informacji, które chcesz uzyskać podczas rezerwacji, a następnie przetwarzać je dalej w ramach rezerwacji (podgląd, eksport). Możliwe jest nawet uzależnienie całkowitej ceny rezerwacji od parametrów niestandardowego formularza!

Czy jest możliwość wykorzystania danych kontaktowych moich klientów i wysyłania im newsletterów z ofertami specjalnymi lub rabatami?

Tak, i to w prosty sposób! Możesz to zrobić eksportując kontakty z systemu oraz korzystając z systemów firm trzecich (np. SmartEmailing). Dzięki temu w prosty sposób możesz wysyłać newslettery do swoich klientów lub przypomnieć o sobie, jeśli przez jakiś czas nie korzystali z Twojej oferty. Nie zapomnij też o bonusie z okazji ich imienin lub urodzin!

O czym jeszcze warto pamiętać, korzystając z systemu rezerwacji reenio?

Prywatność, regulamin korzystania z usług i model biznesowy to trzy ważne rzeczy, o których należy pamiętać. Dzięki nim ochronisz nie tylko swoją firmę, ale także interesy swoich klientów. Więcej informacji znajdziesz w pomocy systemowej.

Co jeśli klient skontaktuje się telefonicznie i będzie chciał dokonać rezerwacji tą drogą?

Nie wpadaj w panikę! Wystarczy otworzyć panel administracyjny systemu reenio i sprawdzić, kiedy masz wolny termin. Cały proces trwa chwilę, a Ty zawsze będziesz mieć porządek w rezerwacjach i nigdy nie zapomnisz o żadnym kliencie.

Muszę sprawdzać rezerwacje bezpośrednio na miejscu, gdy przybywają klienci. Czy jest to możliwe?

Tak, sprawdzanie rezerwacji jest możliwe dzięki naszej aplikacji mobilnej.Możesz ją pobrać na swoje urządzenie mobilne z Google Play lub App Store. Możesz szybko sprawdzić status konkretnych rezerwacji i dokonać zmian w ich statusie bezpośrednio na miejscu. Dodatkowo, jeśli aktywujesz generowanie kodów kreskowych lub QR, wystarczy skierować aparat telefonu (lub inne urządzenie odczytujące kody) na kod przesłany w mailu z rezerwacją, a aplikacja natychmiast wyświetli szczegóły danej rezerwacji.

Chcę, aby płatność za zamówione usługi była dokonywana bezpośrednio podczas dokonywania rezerwacji. Czy jest to możliwe?

Tak, współpracujemy przede wszystkim z bramką płatniczą GoPay, więc nie ma problemu z realizacją płatności online bezpośrednio od klientów, w tym z udostępnianiem EET. Musisz tylko ustawić bramkę płatniczą GoPay i po prostu połączyć z nią system rezerwacji. Oprócz bezpośrednich płatności online, możliwe jest również korzystanie z tzw. kredytu klienta w systemie. Możliwe jest nawet modyfikowanie ostatecznej ceny rezerwacji, mając na uwadze klienta, dzięki własnym formularzom rezerwacji, które uwzględniają np. rabat za członkostwo w klubie, cenę za dodatkowe usługi itp.

Czy system rezerwacji pomoże mi spełnić wymagania RODO lub ePrivacy?

Tak, system rezerwacji działa jako procesor danych i oferuje zestaw funkcji ułatwiających zarządzanie i ochronę danych klientów. Funkcje takie obejmują na przykład zarządzanie zgodami poszczególnych klientów, automatyczne usuwanie/anonimizację danych osobowych z upływem czasu oraz możliwość dostępu klientów do swoich danych. Współpracujemy z renomowaną kancelarią prawną, która pomaga nam wdrażać i spełniać wymagania RODO. Należy jednak zawsze pamiętać, że system rezerwacji jest tylko narzędziem - każdy operator systemu rezerwacji musi dopełnić wszelkich formalności z własnej perspektywy - jako administrator danych.

Oferujemy naszym klientom różne zniżki przy użyciu kodów rabatowych. Czy system też to umożliwia?

Tak, system rezerwacji zawiera wsparcie do zarządzania i korzystania z kodów rabatowych, voucherów, bonów upominkowych. Wystarczy wprowadzić do systemu określone kody, ustawić ich parametry (liczbę wykorzystań, ważność, wysokość rabatu) i udostępnić je klientom. Podczas rezerwacji klient może użyć kodu, a cena rezerwacji zostanie natychmiast skorygowana. Można ją również natychmiast uregulować.

Czy istnieje możliwość sprzedaży biletów za pomocą systemu rezerwacji?

I to jest możliwe. Poprzez połączenie bramki płatniczej, żądania zapłaty i generowania kodu QR/pliku PDF, bardzo łatwo jest stworzyć termin, w którym rezerwacje mogą z łatwością funkcjonować jako bilety. Aplikacja do rejestracji przybycia klientów umożliwia bardzo sprawną kontrolę i unieważnienie ich bezpośrednio na wydarzeniu. Bilety mogą być sprzedawane w ten sposób na wszystkie rodzaje terminów. Jednak szczególnym rodzajem terminu jest termin oferujący Miejsca/Siedzenia - dzięki niemu można narysować dokładny kształt sali bankietowej, koncertowej, autobusu, sali wykładowej, audytorium itp. oraz umożliwić rezerwację konkretnych miejsc. Bilet pełni wówczas funkcję nie tylko przepustki na wydarzenie, ale także biletu na konkretne miejsce lub stolik. To idealne rozwiązanie do wykorzystania na koncertach, przedstawieniach teatralnych czy balach. Mapę miejsc tworzysz samodzielnie, zgodnie z własnymi potrzebami i za darmo!